نشانِ راه

قلم‌نوشت‌های یک مهندس مواد

قلم‌نوشت‌های یک مهندس مواد

نشانِ راه

نشان را علامت و نشانه معنا کرده‌اند. در اینجا نشان‌های راه زندگی در پیچ و تاب‌ها بیان می‌شود. آن نشان‌هایی که حافظ به زیبایی گفت:
از امتحان تو ایام را غرض آن است / که از صفای ریاضت دلت نشان گیرد

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

یک زمان هایی تمام ما آدم ها دچار حالتی می‌شویم که تک تک سلول‌های مغزی مان انگار آماس کرده‌اند و هیچ داده‌ای از آن‌ها رد وبدل نمی‌شود. یک گوشه می‌نشینیم و یک منظره را ساعت‌ها تماشا می‌کنیم.

انگار یک فضای خلأ را تجربه می‌کنیم.

ذهن مان حوصله شنیدن هیچ کلامی را ندارد. چشمان ما فقط روی یک صحنه می مانند و زبان مان قفل می‌شود.

من این حالت ها را می‌گویم خلأ مغزی، خلأیی که بعد آن ممکن است دچار رهایی از خیلی چیزها بشوی، خیلی دلبستگی ها، روابط، علایق و...

و اگر این زمان خلأ مغزی مصادف شود با تماشای یک غروب، انگار فصلی از زندگی بسته می‌شود و فصلی دیگر آغاز

امیدوارم در این بستن فصل های زندگی و شروع دیگر، خویش را بهتر بشناسیم و ذهن خویش را هرس کنیم...

امیدوارم حال دلتان آکنده از آرامش و لذت تماشای غروبی باشد که فردایش نوید پویشی دیگر را می‌دهد...

در هر طلوع و غروبی نشانه ای است برای زندگی، فقط تو قدری آرام باشد و دلت را تماشا کن که راه‌حل معمای شادی همانجاست، درست در قلب تو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۲۰
پرستو مرادی

خیلی از ما آدم‌ها دچار روابط عاطفی شده‌ایم که روح و روان و جسم ما را دستخوش رنج و ناراحتی کرده است. حتی اگر خود ما هم دچار این روابط نشده باشیم، بدون شک در اطرافیان خود شاهد عاشقان دلشکسته یا معشوق های آزرده خاطر بوده ایم.

دکتر سوزان فوروارد نویسنده خوب کتاب باج گیری عاطفی این‌بار در کتاب جدید خود انواع عشق های سمی، انواع عاشق های وسواسی، انواع واکنش های مخرب زمان پایان یک رابطه عاشقانه را شرح داده و در بخش دوم کتاب راهکارها و تمرین‌های بیرون آمدن از آسیب های این واکنش‌های مخرب را بیان کرده است.

 

کتاب خوبی است. خواندش را برای درک اهمیت اثرات آسیب های کودکی در روابط بزرگسالی پیشنهاد میکنم. همچنین اگر کسی را میشناسید که هنوز نتوانسته با شکست عشقی خود کنار بیاید و به معشوقش فکر می‌کند، بهتر است این کتاب را به او پیشنهاد کنید.

 

سوزان فوروارد روانشناس خوبی است و مسئله را در کتاب‌هایش به خوبی تشریح می‌کند.

امیدوارم شما هم مثل من از خواندن این کتاب لذت ببرید و بیاموزید چگونه عزت نفس، اعتماد و ارزشمندی خود را در روابط عاطفی حفظ کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۱۸
پرستو مرادی

رولف_دوبلی در کتاب هنر شفاف اندیشیدن سخن نیکی گفته است، او گفته «از تخت خواب‌تان در هتل بتوانید برج ایفل را ببینید یا نبینید واقعا اهمیتی ندارد. اینکه بتوانید خواب عمیقی داشته باشید بسیار مهم‌تر است ...».

 

به گمانم سخن بسیار قابل تأملی است. چه بسا خیلی از ما لذت یک خواب عمیق را با خیلی چیزهای اشتباهی معاوضه کرده ایم

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۱۳
پرستو مرادی