نشانِ راه

قلم‌نوشت‌های یک مهندس مواد

قلم‌نوشت‌های یک مهندس مواد

نشانِ راه

نشان را علامت و نشانه معنا کرده‌اند. در اینجا نشان‌های راه زندگی در پیچ و تاب‌ها بیان می‌شود. آن نشان‌هایی که حافظ به زیبایی گفت:
از امتحان تو ایام را غرض آن است / که از صفای ریاضت دلت نشان گیرد

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است


همه ما روزهای تلخی را سپری کردیم و بدون شک در آینده هم ممکن است که روزهای تلخی را پیش رو داشته باشیم. چون مرگ از دست دادن عزیز یک واقعیت غیرقابل انکار است. چون ابتلا شدن به یک بیماری صعب العلاج هم برای برخی یک پیشامد ناگریز است و مثال های زیادی از تلخی هایی که همه ما با آن مواجه خواهیم شد. 

در این کتاب نویسنده خانم #شریل_سندبرگ به همراه آقای #آدام_گرنت در مورد گزینه دوم صحبت می‌کنند. گزینه‌ای که ما در نبود گزینه اول با آن مواجه هستیم. مثلا وقتی همسر ما فوت می‌شود و در مراسم تولد فرزندمان دیگر حضور او را نمی‌بینیم پس باید به گزینه دوم فکر کنیم.

این کتاب سرشار از روایت‌های واقعی از کسانی است که دچار رنج هایی شده‌اند، اما رنج آن‌ها به گنج تبدیل شده است. کتابی مبتنی بر مفاهیم علمی با یک روایت عالی و دوست داشتنی که شما را تا انتهای کتاب پیش می‌برد. 

نویسنده به خوبی مفهوم #تاب_آوری را توضیح می‌دهد. مفهومی که خیلی از ما از تاب آوری داریم، نوعی تحمل کردن است، اما قصه، قصه تحمل کردن نیست. شما یاد می‌گیرید که از سه موضوع شخصی‌سازی، فراگیری و تداوم یک رنج چگونه خود را خارج کنید. چگونه با یک فرد دچار رنج و اندوه رفتار کنید. چطور فرصت‌های تلخ را به نقاط رشد خود تبدیل کنید.

کتابی خواندنی است و مثل همیشه از کتاب‌های خوب #نشر_آموخته است.

کتاب هم قیمت بالایی ندارد، حتی کمتر از قیمت یک نوشیدنی در کافی شاپ است اما مفاهیم آن هزاران برابر بهتر و لذت بخش‌تر از آن نوشیدنی است. بخش‌هایی از کتاب را در چند اسلاید آورده‌ام، اما این کتاب را بسیار توصیه میکنم به:

کسانی که مدتی است دچار اندوه و ناامیدی هستند.
کسانی که می‌خواهند فرزندشان را افراد تاب آور و رو به رشد تربیت کنند.
کسانی که می‌خواهند سازمان تاب آوری در برابر مشکلات و سختی‌های عصر حاضر داشته باشند.
کسانی که می‌خواهند یک تحول خوب در زندگی خود ایجاد کنند.

امیدوارم مثل من از مطالعه این کتاب لذت ببرید.

 

 

بخش هایی از این کتاب

 


بخش های بیشتر در صفحه اینستاگرام قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۲:۱۳
پرستو مرادی